kliknij, aby powiększyć


KUBB - skandynawska gra ogrodowa w płóciennej torbie

Klasyczna, zręcznościowa gra Wikingów o prostych zasadach.

W grze uczestniczą dwie 2-6 osobowe drużyny. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przewróci króla i inne pionki przeciwnika.
Grać można na trawie, piasku, żwirze, śniegu.

wymiary:
król – 5,5 x 5,5 x 30 cm
pionki (kubb’y, klocki) – 4 x 4 x 15 cm
pałeczki (kijki) i paliki – 30 cm

waga: 3,2 kg
Ilość: 21 drewnianych elementów

Całość w płóciennej torbie ułatwiającej przechowywanie.

Zasady:

Przy pomocy 4 palików wyznacza się prostokątne pole o wymiarach 4x8 do 5x10 metrów. Drużyny ustawiają się przy krótszych bokach boiska. Boki te stanowią linię bazową drużyny - rzuty wykonuje się zza tej linii.

Grę rozpoczyna się ustawiając elementy gry tak, jak to przedstawiono na rysunku.



Linie końcowe pola to tak zwane "linie bazowe". Na nich każda z drużyn ustawia po 5 kubb'ów. Na środku pola ustawia się króla. Celem gry jest przewrócenie przy pomocy pałek wszystkich kubb'ów przeciwnika, a następnie króla.

Drużyna ma za zadanie przewrócić wszystkie kubby (klocki) przeciwnika, a na zakończenie przewrócić króla - wtedy wygrywa. Przypadkowe przewrócenie króla w ciągu gry oznacza przegraną drużyny, której się to zdarzyło.

Drużynie rozpoczynającej grę „A” rozdaje się 6 kijków. W przypadku drużyn 6-osobowych każdy otrzymuje po jednym kijku i wykonuje tylko jeden rzut w kolejce. Z krótszego boku boiska, zza linii bazowej, należy rzucać w kubby (klocki) stojące na linii bazowej przeciwnika, starając się je przewrócić. Drużyna, która nie rzuca musi stanąć 2 metry za swoją linią bazową.

Gracze drużyny rzucającej kolei starają się oni strącić kubb'y drużyny przeciwnej (B) rzucając pałkami ze swojej linii bazowej. Gdy drużyna A wykona 6 rzutów, drużyna B przerzuca strącone kubb'y na pole drużyny A. Tam są one ustawiane w miejscu gdzie upadną. Jeżeli klocki nie znalazły się w polu, przysługuje jeszcze jedna próba. Jeżeli i ta się nie powiedzie, to drużyna A może ustawić te kubb'y na swoim polu gdzie chce - najczęściej tak by było trudno w nie trafić przeciwnikom - nie można ustawiać bliżej niż długość 1 kijka od innych figur np. króla.

Teraz drużyna B wykonuje 6 rzutów kijkami. Musi ona najpierw przewrócić kubb'y, które zostały przerzucone na drugą stronę. Później może starać się przewrócić "pierwotne" kubb'y.
Jeżeli drużyna B nie przewróci wszystkich kubbów, które zostały przerzucone, to drużyna A może podejść i stanąć w tej samej linii na której stoi ocalały kuub i rzucać stamtąd.

Po zakończeniu kolejki drużyna A przerzuca znów przewrócone kubb'y na stronę drużyny B, w ten sam sposób co wcześniej. Gra toczy się do momentu strącenia wszystkich kubb'ów na polu przeciwnika - wtedy można przewracać króla. Wygrywa ta drużyna, która tego dokona.
Mecz gra się do dwóch wygranych rund, zmieniając strony boiska.

Technika rzutu:

Nie można rzucać zza głowy oraz "młynkiem". Wszystkie rzuty w grze wykonuje się "od dołu". Miejsce wykonania rzutu jest dowolne na całej długości linii bazowej.

(Opis zasad gry pochodzi ze strony slowianszczyzna.pl)


Grupa wiekowa: od 5 lat

Dostępność: chwilowo niedostępny

Producent: goki

90,00 zł

Cena zawiera podatek VAT

Gwarowym szlakiem od Starego Marycha do Zygi Latarnika

Producent: Pikinini poleca

dla wszystkich

Cena: 20,00 zł

PTAKI – zakładka do książki

Producent: Flights of Fancy

od 3 lat

Cena: 11,00 zł

PLANETY Układu Słonecznego

Producent: Safari Ltd

od 4 lat

Cena: 59,00 zł

Skomentuj produkt

Dodaj swoją opinię o tym produkcie - pomóż innym klientom dokonać trafnych zakupów!

(zabezpieczenie antyspamowe)