KUBB - skandynawska gra ogrodowa
Klasyczna, zręcznościowa gra Wikingów o prostych zasadach.
W grze uczestniczą dwie 2-6 osobowe drużyny. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza przewróci króla i inne pionki przeciwnika.
Grać można na trawie, piasku, żwirze, śniegu.
wymiary:
król – 7 x 7 x 30 cm
słupki graniczne – 7 x 7 x 15 cm
waga: 3,9 kg
Ilość: 21 drewnianych elementów
Zabawka wykonana z drewna certyfikowanego FSC.
Zasady:
Przy pomocy 4 palików wyznacza się prostokątne pole o wymiarach 4x8 do 5x10 metrów. Drużyny ustawiają się przy krótszych bokach boiska. Boki te stanowią linię bazową drużyny - rzuty wykonuje się zza tej linii.
Grę rozpoczyna się ustawiając elementy gry tak, jak to przedstawiono na rysunku.
Linie końcowe pola to tak zwane linie bazowe. Na nich każda z drużyn ustawia po 5 kubbów. Na środku pola ustawia się króla. Celem gry jest przewrócenie przy pomocy pałek wszystkich kubbów przeciwnika, a następnie króla.
Drużyna ma za zadanie przewrócić wszystkie kubby (klocki) przeciwnika, a na zakończenie przewrócić króla - wtedy wygrywa. Przypadkowe przewrócenie króla w ciągu gry oznacza przegraną drużyny, której się to zdarzyło.
Drużynie rozpoczynającej grę A rozdaje się 6 kijków. W przypadku drużyn 6-osobowych każdy otrzymuje po jednym kijku i wykonuje tylko jeden rzut w kolejce. Z krótszego boku boiska, zza linii bazowej, należy rzucać w kubby (klocki) stojące na linii bazowej przeciwnika, starając się je przewrócić. Drużyna, która nie rzuca musi stanąć 2 metry za swoją linią bazową.
Gracze drużyny rzucającej kolei starają się oni strącić kubby drużyny przeciwnej (B) rzucając pałkami ze swojej linii bazowej. Gdy drużyna A wykona 6 rzutów, drużyna B przerzuca strącone kubby na pole drużyny A. Tam są one ustawiane w miejscu gdzie upadną. Jeżeli klocki nie znalazły się w polu, przysługuje jeszcze jedna próba. Jeżeli i ta się nie powiedzie, to drużyna A może ustawić te kubby na swoim polu gdzie chce - najczęściej tak by było trudno w nie trafić przeciwnikom - nie można ustawiać bliżej niż długość 1 kijka od innych figur np. króla.
Teraz drużyna B wykonuje 6 rzutów kijkami. Musi ona najpierw przewrócić kubby, które zostały przerzucone na drugą stronę. Później może starać się przewrócić pierwotne kubby.
Jeżeli drużyna B nie przewróci wszystkich kubbów, które zostały przerzucone, to drużyna A może podejść i stanąć w tej samej linii na której stoi ocalały kubb i rzucać stamtąd.
Po zakończeniu kolejki drużyna A przerzuca znów przewrócone kubby na stronę drużyny B, w ten sam sposób co wcześniej. Gra toczy się do momentu strącenia wszystkich kubbów na polu przeciwnika - wtedy można przewracać króla. Wygrywa ta drużyna, która tego dokona.
Mecz gra się do dwóch wygranych rund, zmieniając strony boiska.
Technika rzutu:
Nie można rzucać zza głowy oraz młynkiem. Wszystkie rzuty w grze wykonuje się od dołu. Miejsce wykonania rzutu jest dowolne na całej długości linii bazowej.
(Opis zasad gry pochodzi ze strony slowianszczyzna.pl)
Grupa wiekowa: od 3 lat
Dostępność: w magazynie
Producent: Pikinini poleca
160,00 zł
Cena zawiera podatek VAT
Książka "Atomowa przygoda profesora Astrokota"
Producent: Wydawnictwo Entliczek
od 7 lat
Cena: 45,00 zł
Książka "Radosław Żbikowski opowiada o oceanach"
Producent: Wydawnictwo Multico
od 5 lat
Cena: 42,00 zł
Skomentuj produkt
Dodaj swoją opinię o tym produkcie - pomóż innym klientom dokonać trafnych zakupów!